„Marvin” bez tajemnic — kulisy powstania książki.


Poznaj świat Marvina Crossa i jego Laboratorium Naprawy,
Odkryj sekret Doktora, niezwykle mroczny i krwawy – czyli „Kulisy powstawania Marvina”.

Kiedy po raz pierwszy wpadłaś na pomysł na napisanie Marvina?

Jest jedenasty grudnia 2011 roku. Wejherowo tonie w śnieżnych zaspach, niemal odcięte od świata. Spaceruję przez las stemplując skrzypiący śnieg odciskami butów. Nad moją głową wisi kopuła gęsto splecionych gałęzi drzew, które uginają się pod ciężarem śnieżnej pokrywy. Jest spokojnie, dziwnie martwo…
Ten obraz zatrzymany w migawce umysłu – grudniowy pejzaż – staje się zalążkiem „Marvina”. W przebłysku widzę bungalow zatopiony w zaspach, otoczony ścianą lasów, a w nim psychopatę, który zmusza ofiarę do „gry w wybór”, w której stawką jest życie uczestnika…


Co było inspiracją do napisania tej książki?

„Siedem” Davida Lyncha, cykl horrorów „Piła”, powieść „American Psycho” Breta Eastona Ellisa, seria o Dexterze – choć przyznaję, że przeczytałam tylko dwa tomy. W kwestii wierszyków – „rymowanek Zwierzęcia”, które znajdziecie na kartach powieści, inspirowałam się „Sztormem stulecia” Stephena Kinga. Proces Naprawy Umysłu, aplikowany „obiektom” przez doktora Crossa, oparłam na modelu terapii poznawczo-behawioralnej i elementach psychoanalizy. Naturalnie, oba nurty przefiltrowałam przez specyficzną percepcję świata samego Marvina – psychopaty z kompleksem Boga.


Skąd pomysł na stworzenie właśnie takiej powieści?

Fascynacja ludzkim umysłem, szczególnie jego mroczną stroną. Od zawsze pociągały mnie opowieści o „tych złych”: mordercach, psychopatach, słowem – zaburzonych osobowościach. Postanowiłam stworzyć własną „galerię” takich postaci i skonfrontować je ze sobą w jednej opowieści. Wynik? Przekonajcie się sami!


Jak długo zajęło Ci stworzenie Marvina?

Dziewięć miesięcy. Literacka ciąża ze szczęśliwym „rozwiązaniem”.


Jak długo szukałaś wydawcy dla tej książki? Długo leżała "w szufladzie"?

Zaskakująco krótko. Po około pięciu tygodniach, które upłynęły od rozesłania tekstu do wydawnictw, Marcin Dobkowski z Genius Creations i Inanny napisał do mnie z propozycją podpisania umowy na „Marvina”. Sam proces wydawniczy trochę trwał, ale sądzę, że warto było czekać na finalny efekt.


Czy tworząc bohaterów tej książki, inspirowałaś się prawdziwymi ludźmi?

Nie, ale w jednym z pobocznych wątków odtworzyłam atmosferę domu spokojnej starości – dziecięce wspomnienie z odwiedzin sąsiadki w takiej placówce. Smutek i rezygnacja w oczach pensjonariuszy oraz ich przedmiotowe traktowanie przez personel łamały serce. Utrwaliłam ten obraz we własnej Bibliotece Umysłu, i po latach przeniosłam go na karty powieści.


Co towarzyszyło Ci podczas pisania?

Kawa (zdziwieni?), herbatki ziołowe oraz woda z cytryną, rock i alternatywa (Tool, Radiohead, Muse) naprzemiennie z muzyką klasyczną i… oczywiście książki, między innymi „Teoria zła” Simona Barona-Cohena czy „Mądrość psychopatów” Kevina Duttona. Nieocenione było także wsparcie ze strony męża i Pierwszych Czytelników „Marvina”.


Czy jest taka piosenka, która kojarzy Ci się z Marvinem?

„Myxomatosis” Radiohead oraz „O come, O come Emmanuel” w wersji na fortepian i skrzypce w wykonaniu The Piano Guys. Pierwsza piosenka przywodzi mi na myśl pokręconą, „brudną” osobowość Darrena Westona, głównego antagonisty doktora Crossa, druga – poukładany, niemal „sterylny” umysł tytułowego bohatera, bez miejsca na jeden „fałszywy dźwięk”.


Gdyby Marvin doczekał się ekranizacji, to kto wcieliłby się w głównych bohaterów?

Marvin Cross – Milo Ventimiglia,
Darren Weston – Dan Stevens,
Zoe Rosenberg – Emilia Clarke,
Jerry Savage – Paul Bettany,
Eva Savage – Tilda Swinton.


Jakie plany na przyszłość? Czy w szufladzie czeka na wydanie kolejna powieść?

Obecnie piszę kolejną część „Marvina”, pt. „Obiekt Numer Trzy”. A na dnie jednej z szuflad – dosłownie! – leży kartka z odręcznie zapisaną sceną otwierającą trzeci tom o serii o Doktorze i cierpliwie czeka na swój czas.


Jak krótko zachęcisz do przeczytania Marvina? 

Wierszykiem:
Poznaj świat Marvina Crossa i jego Laboratorium Naprawy,
Odkryj sekret Doktora, niezwykle mroczny i krwawy:
Cross poluje na „obiekty”, według niego psychicznie zepsute i słabe,
I w swym azylu przeprowadza na ich umysłach Naprawę,
Owładnięty misją zmienienia „pacjentów” w idealnych ludzi.
Weź do ręki mój thriller i pobądź z Marvinem sam na sam,
Uważaj, bo może ma on i dla Ciebie swój naprawczy plan…




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 My fairy book world , Blogger