HIT czy KIT? || Krista Ritchie & Becca Ritchie - Addicted. Podwójna namiętność

Data wydania: 19.09.2018
Wydawnictwo W.A.B
Liczba stron: 368



Nieśmiała, drobna Lily Calloway, niepotrafiąca powiedzieć „nie”, rumieniąca się nawet w towarzystwie chłopaków, ma poważny problem – jest uzależniona od… seksu. Kolekcjonuje akcesoria erotyczne oraz filmy i praktycznie codziennie zalicza numerki w klubach nocnych. Jej przyjaciel Loren Hale to z kolei zabawny, cyniczny szkolny outsider żyjący w cieniu ojca. Chłopak szuka w alkoholu ucieczki przed problemami. Aby ukryć swoje słabości przed rodziną, Lily i Lo decydują się na fałszywy związek – oznacza to zamieszkanie razem, pójście do college’u i, co najważniejsze, odcięcie się od krewnych. Przyjaźnią się od małego, więc wspólne ukrywanie swoich niedoskonałości nie przysparza im problemów. Do czasu.

To pasjonująca historia dwojga życiowych rozbitków, którzy udają parę, by pomagać sobie w życiu wypełnionym nałogami, i stać za sobą murem.

Pierwszy tom z serii, która skradnie serca nastolatków.



Duet sióstr Ritchie jest bardzo popularny za granicą, dlatego bardzo ucieszyła mnie wiadomość o polskiej premierze książki Addicted. Czy pierwsze spotkanie z twórczością Becci i Kristy mogę uznać za udane? Jesteście ciekawi moich wrażeń? Zapraszam do czytania.

Na samym początku muszę napisać, że nie jestem przekonana, czy ostatnie zdanie opisu książki jest słuszne. Według mnie tej książki nie powinna czytać młodsza młodzież, tudzież młodsi nastolatkowie, ponieważ mogą ją odebrać na zły sposób. To nie jest piękna, cukierkowa historia miłosna, w której para trzyma się za rączki i zmierza razem w stronę zachodzącego słońca. To mocna, brzydka, mocno erotyczna powieść, która porusza ciężkie tematy uzależnień oraz ukrywania ich przed najbliższymi. W Polsce bardzo brakuje mi odpowiednika wyrażenia „new adult”, bo Addicted jest właśnie skierowane do „młodych dorosłych”, którzy mają już jakieś pojęcie o życiu i seksie. Młodsza młodzież powinna trzymać się o tej książki z daleka.

Jak wspomniałam wyżej, Addicted porusza trudną tematykę uzależnień i ukazuje je, moim zdaniem, naprawdę wiarygodnie. W tej książce autorki pokazały, że uzależnienie ma wiele oblicz i jak utrudnia życie uzależnionego i osób w jego otoczeniu. Podoba mi się, że autorki nie sprowadziły tego tematu to informacji o uzależnieniu i bam, odwyk i żyli długo i szczęśliwie. Tak naprawdę historia głównych bohaterów jest brzydka, „skażona” nałogami, trudna, a przy tym pełna pasji, pokazująca prawdziwą przyjaźń. Poza głównym wątkiem, jakim są nałogi, mamy tutaj równie ważne wątki poboczne — problemy rodzinne, próby odnalezienia swojego miejsca na ziemi, nawiązywanie przyjaźni, które także zostały ciekawie opisane.

Co do bohaterów to nie mam zastrzeżeń, bo zostali wykreowani naprawdę dobrze. Są to ludzie z krwi i kości, przez ich nałogi widzimy głównie ich wady, ale mają także zalety, są skomplikowani, nie radzą sobie z życiem, a jednak Lily i Loren stoją za sobą murem, wspierając się a co najważniejsze, nie oceniając. Przez to, że zostali tak prawdziwie opisani, oboje przypadli mi do gustu, jednak najbardziej polubiłam pewnego bohatera drugoplanowego, jednak ze względu na spojlery, nie zdradzę, o kogo chodzi.

Siostry Ritchie piszą bardzo przyjemnie, lekko, z łatwością wciągnęły mnie do wykreowanego przez siebie świata. Dużym autem tej książki jest jej wiarygodność i właśnie dzięki niej ta książka tak bardzo mi się spodobała. Czyta się ją bardzo szybko, mogę chyba napisać, że przeczytałam ją „na raz” w jeden wieczór.

Hit czy kit? W polskiej blogosferze spotkałam się z różnymi ocenami tej książki, jednak dla mnie, Addicted to zdecydowany hit. Książka świetnie opisuje relacje pomiędzy osobami uzależnionymi, pokazuje całą brzydotę nałogu i jego wpływu na życie. Bardzo ciekawy pomysł na fabułę, dobre wprowadzenie go w życie, lekki styl autorek oraz autentyczni bohaterowie — jeśli tego szukacie w książkach, to koniecznie zainteresujcie się Addicted.


Najtaniej kupicie TUTAJ


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu W.A.B

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 My fairy book world , Blogger