FLAME WHORE || TILLIE COLE - ULECZONE DUSZE

Data wydania: 23.10.2018
Wydawnictwo Editio Red
Liczba stron: 376

Kto uwolni piękną, ciemnowłosą dziewczynę od demona z przeszłości, musi liczyć się z tym, że ocalona piękność przy nim pozostanie. Nawet jeśli wybawicielem jest Flame — morderczy szaleniec, czujący w żyłach tylko płomienie, które nigdy nie gasną. Płomienie, które karmią się wspomnieniami straszliwszymi niż nóż, krew i jad węża. Każdy, kto dotnie Flame’a, musi zginąć. Każdy, ale nie Maddie.


Mała Maddie o ogromnych, zielonych oczach wychowała się w sekcie. Przeszła przez piekło potwornych rytuałów. Od dzieciństwa bita, niewolona i krępowana łańcuchami, została uwolniona przez członków najbardziej przestępczego klubu motocyklowego w Stanach. Wolność okazała się tak piękna i niesamowita! Jednak oprawcy z sekty nie mieli zamiaru zrezygnować ani z dziewczyny, ani z jej sióstr.

Ponury, groźny i szalony Flame, wciąż krwawiący z ran, które sam sobie zadaje. Nawet bracia z klubu starają się schodzić mu z drogi. Widzieli, jak zabija. Śmierć, którą zadał samozwańczemu prorokowi, była straszna. Ale dzięki tej krwawej zemście coś się zmieniło. Mała Maddie dotknęła jego serca i nie spłonęła. Pokochała go. A on od tej chwili zrozumiał, że zrobi wszystko, aby nikt nigdy więcej nie skrzywdził zielonookiej Ślicznotki.

Kochaj. Trwaj. Ulecz go. Jest twój... 


Na ten tom Katów Hadesa czekałam najbardziej, gdy czytałam tę książkę po raz pierwszy, po angielsku, bardzo się bałam. Nie wiedziałam czego się spodziewać po nieprzewidywalnym mężczyźnie i pięknej, delikatnej dziewczynie. Gdy tylko zaczęłam czytać — przepadłam. Pokochałam tę historię, jednak muszę Was ostrzec, jest najbardziej wstrząsającą, brutalną i nieprzewidywalną z całej serii Kaci Hadesa. Zaryzykujecie?

Uleczone dusze, podobnie jak poprzednie książki w tej serii, są osadzone w klimacie klubu motocyklowego, jednak samego klubu, jest tutaj niewiele. Tillie tym razem postawiła na relację pomiędzy głównymi bohaterami i ich powiązania z członkami MC. Mamy mniej strefy biznesowej, interesów członków gangu, zyskaliśmy lepszy wgląd w ich życie prywatne, a także poznajemy ich przeszłość, która szokuje, wstrząsa, budzi wewnętrzny sprzeciw. W genialny sposób autorka przedstawiła obraz dwojga skrzywdzonych ludzi, ich próby utrzymania się przy życiu, ich codzienną walkę o przetrwanie. Podoba mi się to, jak pokazała początek relacji pomiędzy Maddie a Flame’em oraz to, dlaczego stali się sobie tak bliscy.

Co do samych bohaterów, to tutaj biję pokłony przed Tillie, bo stworzyć tak skrzywdzonego, poplątanego bohatera i dać mu szansę na życie i miłość nie jest łatwo. Może Wam się to wydać dziwne (jeśli nie czytaliście tej książki), ale naprawdę polubiłam Flame'a, było mi go żal, wściekałam się w jego imieniu. Maddie także jest bohaterką, którą z łatwością obdarzyłam sympatią, pomimo doznanych krzywd stara się żyć w zgodzie ze sobą, nie zamknęła swojego serca na innych ludzi.

Co do stylu autorki, to chyba nie muszę tutaj za wiele pisać — jest lekko, ale i mrocznie, brutalnie i wulgarnie, bo autorka nie boi się brzydkich słów. Dzięki mrokowi i niecenzuralnym słowom Tillie Cole oddała klimat klubu motocyklowego. Z całą pewnością cała seria Kaci Hadesa jest dla dorosłych czytelników, ale tych dorosłych, którzy nie boją się wulgaryzmów, którzy rozumieją, że specyfika klubów motocyklowych wymaga wulgaryzmów i używania zwrotów, które są ogólnie przyjęte za obraźliwe.

Uleczone dusze to najbardziej mroczna, brutalna i bezwzględna z całej serii. Historia Flame'a i Maddie to nie bajka, jednak nawet w ich okrutnej rzeczywistości można dostrzec promyki nadziei. Ta książka ukazuje brutalność, z jaką niektórzy dorośli wyniszczają psychikę dzieci. Uleczone dusze to genialna, ale i wstrząsająca książka, obok której nie można przejść obojętnie. 


Za egzemplarz dziękuję Editio Red.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 My fairy book world , Blogger