Neal Shusterman - Żniwa śmierci. Kosodom

Data wydania: 9.05.2018
Wydawnictwo Filia
Liczba stron: 592

Citra i Rowan znajdują się po dwóch stronach barykady – nie mogą się porozumieć co do moralności Kosodomu.

Rowan na własną rękę poddaje go próbie ognia. Zaraz po Zimowym Konklawe porzuca organizację i zwraca się przeciw zepsutym kosiarzom – nie tylko w Midmeryce, ale na całym kontynencie. Staje się mrocznym bohaterem – Kosiarzem Lucyferem, karzącym ogniem okrutnych sędziów.
Citra, jako nowicjuszka znajdująca się pod bacznym okiem sędzi Curie, również dostrzega zepsucie, ale pragnie walczyć się z nim od środka. Jej próby są jednak udaremniane na każdym kroku, a kosiarze „nowego porządku” zagrażają jej.

Oboje uświadamiają sobie, że nie zwyciężą w pojedynkę, nawet z pomocą sędzi Curie i sędziego Faradaya. Rowan postanawia zaryzykować i „uśmiercić się”, by porozmawiać z Thunderheadem – jedynym bytem na tyle mądrym, by rozwiązać dramatyczne problemy dręczące ten z pozoru perfekcyjny świat. Ale czy nawet tak potężne stworzenie jest w stanie pomóc? Czy też stanie się jedynie świadkiem upadku?


Całkowicie i niepodważalnie fenomenalna książka. Potrzebuję kolejny tom na już.

Koniec recenzji.







Oczywiście żartowałam, ale to jedno zdanie idealnie oddaje to, co czuję po przeczytaniu drugiego tomu serii Żniwa śmierci. Neal Shusterman w sposób genialny poprowadził kontynuację serii, wciągnął mnie jeszcze głębiej do wykreowanego przez siebie świata i ani na minutę nie chciałam odłożyć tej książki. Takie właśnie powieści fantasy chcę czytać, o takich książkach chcę pisać.

Głównych bohaterów tej książki znamy, więc nie będę ich przybliżać. Citra stała się Kosiarzem Anastazją, w sposób brutalny przekonała się, że to, co mówią jest prawdą - pierwszy rok w życiu kosiarza jest najtrudniejszy — rodzina jej nie rozumie, ludzie nie wiedzą co o niej sądzić a inni kosiarze kwestionują jej pracę. Życie Rowana także się zmieniło, stał się Kosiarzem Lucyferem i na własną rękę chce zaprowadzić porządek w Kosodomie. Oboje pragną tego samego, działają jednak w zupełnie inny sposób. Gdy ich drogi ponownie się krzyżują, będą musieli zdecydować jak ma dalej wyglądać ich życie.

Autor w sposób rewelacyjny wykreował tych bohaterów, jestem pod wielkim wrażeniem ich zmiany, działań i pragnień. Bardzo łatwo skradli moje serce i w napięciu śledziłam ich losy. Największym szokiem, była dla mnie sytuacja z zakończenia książki, czegoś takiego się nie spodziewałam!

Co do fabuły — to powtórzę się — REWELACJA! Mamy nowe intrygi, zaskakujące i bardzo szokujące zwroty akcji a cała książka utrzymana jest w bardzo dynamicznym tempie, nie ma czasu na nudę. Autor wielokrotnie mnie zaskoczył, naprawdę nie spodziewałam się aż takich emocji po tej książce. Nie zrozumcie mnie źle, pierwszy tom — Kosiarze, bardzo mi się spodobał, jednak nic nie przygotowało mnie na TAKĄ kontynuację. Autor pokusił się o zwiększenie roli Thunderheada i wyszło to na wielki plus. Gwarantuję, że będziecie zaskoczeni jak wiele można się dowiedzieć, patrząc na świat „oczami” Sztucznej Inteligencji....

Neal Shusterman udowodnił, że potrafi pisać lekko, wciągając czytelnika w wykreowany przez siebie świat i poruszać przy tym tematy ważne, jednocześnie nie narzucać czytelnikowi swoich poglądów. Czy przyszłość ukazana przez autora ma szansę zaistnieć?

Kosodom to rewelacyjna kontynuacja serii, która według mnie przebiła pierwszy tom. To zaskakująca, trzymająca w napięciu powieść, która pokazuje, że perfekcja jest iluzją, która nie może trwać wiecznie. Mam wielką nadzieję, że Wydawnictwo Filia nie każe nam długo czekać na trzeci tom, bo po TAKIM zakończeniu jest on bardzo potrzebny!




Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Filia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 My fairy book world , Blogger