Erin Watt - Papierowa księżniczka


Data wydania: 14.03.2018
Wydawnictwo Otwarte

Życie Elli Harper nie przypomina bajki – dziewczyna nie ma ojca, często przeprowadza się z miasta do miasta, ciężko pracuje i codziennie walczy, by związać koniec z końcem. Jedynie marzenia o lepszym jutrze podtrzymują ją na duchu. Czy jest szansa, aby się spełniły?
Nagle za sprawą członków rodziny Royal Ella trafia do świata bogactwa i luksusu. Nie wie jednak, że ta piękna otoczka skrywa niewyobrażalne zepsucie. Reed, jeden z pięciu braci, jest „perłą w koronie” rodu Royalów. Dziewczyna nie potrafi się oprzeć jego urokowi, lecz chłopak za wszelką cenę chce zniszczyć jej fascynację.
Stopniowo na jaw wychodzą rodzinne tajemnice, a Ella uświadamia sobie, że jest w stanie przetrwać wszystko – oprócz życia w pałacu Royalów.

Bestsellerowa Seria królewska teraz w Polsce! Uzależniająca, emocjonująca, zaskakująca... Wciąga w świat tajemnic, intryg i obsesji. Sprawia, że czytelnicy niecierpliwie czekają na kolejne tomy.



Jestem pewna, że sporo słyszeliście o tej książce. Jak tylko pojawiły się informacje o planach wydania jej w Polsce, pojawiło się mnóstwo opinii, które opisywały Papierową księżniczkę jako książkę szkodliwą i uprzedmiotawiającą kobiety. Czytałam tę książkę dwukrotnie — pierwszy raz już parę lat temu w oryginale, drugi raz po polsku, jak tylko dostałam egzemplarz od Wydawnictwa — jednak moja opinia pozostała bez zmian — to całkiem niezła książka, z którą można miło spędzić czas.

Książka opiera się na schemacie, który jest znany z powieści New Adult czy literatury kobiecej — biedna, samotna dziewczyna wpada do świata bogatych, wpływowych mężczyzn. Tutaj dzieje się to za sprawą Callum'a Royala, który został prawnym opiekunem dziewczyny. Tak więc Ella Harper, trafia do domu Royalów, w którym czekało na nią bardzo chłodne przyjęcie. Później akcja toczy się błyskawicznie, kolejne sekrety rodziny wychodzą na jaw....

Autorki piszące pod pseudonimem Erin Watt umieściły w swojej książce mnóstwo intryg i sekretów, nie wszystkie poznajemy w Papierowej księżniczce, niektóre czekają na czytelnika w kolejnych tomach serii. Ja do tej książki podeszłam bardzo lekko, nie miałam wobec niej żadnych wymagań i nie rozczarowałam się — dostałam lekką, niezobowiązującą historię, dzięki której oderwałam się od rzeczywistości.

W książce poruszane są trudne tematy — śmierć, choroba, uzależnienie, przemoc fizyczna i psychiczna, jednak zostały opisane bardzo lekko, nie moralizują czytelnika, nie narzucają toku myślenia, co jest naprawdę dobrym posunięciem, bo to fikcja literacka, a nie podręcznik do psychologii.

Bohaterowie są różnorodni, najmocniej oczywiście zaznaczeni są Ella i Reed, bo większość wydarzeń kręci się wokół nich. Nie znalazłam nic, co mogłoby ich wyróżniać na tle innych tego typu książek, jednak nie jest to coś, co by mi przeszkadzało.

Papierowa księżniczka to lekka i ciekawa powieść, ukazująca życie bogaczy, które nie zawsze jest szczęśliwe. Jeśli chcecie poznać pełen intryg, kłamstw i namiętności świat Royalów to polecam!


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Otwartemu.

3 komentarze:

  1. O tej książce już tyle różnych opinii się naczytałam, że chyba najlepiej będzie przekonać się na własnej skórze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytam na pewno, jak już wyjdzie cała trylogia :) Obawiam się trochę, że będzie tak jak ze Srebrnym Łabędziem - piękna okładka, dużo pozytywnych opinii a dla mnie będzie słaba :( Mam jednak nadzieję, że w tym przypadku się nie zawiodę i spędzę z nią miło czas :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety mi nie przypadła do gustu. Zachowanie bohaterów było zbyt patologiczne, czego nie potrafiłam zaakceptować. Aczkolwiek zakończenie spowodowało, że mam ochotę na kontynuację ;P Walczę ze sobą, bo trochę boję się powtórki z rozrywki.
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 My fairy book world , Blogger