Ginger Scott - Chłopak taki jak ty || Przedpremierowo

Data wydania: 25.05.2018
Wydawnictwo Kobiece (Young)


Uratował jej życie, a potem z niego zniknął. Czy tajemniczy Wes to tak naprawdę Christopher, bohater z dzieciństwa, który ocalił Josselyn?

Dzień, w którym powinna zginąć, był tym samym dniem, w którym rozpadła się jej rodzina, a Josselyn Winters przestała być miłą dziewczynką z sąsiedztwa, organizującą wyścigi dla wszystkich dzieci. Tego samego dnia zniknął też Christopher, chłopiec, który uratował jej życie.

Osiem lat po dniu, który pogrzebał jej dzieciństwo, Joss spotyka nowego ucznia swojej szkoły. Chociaż Wes na pierwszy rzut oka wydaje się kimś obcym, to dziewczyna nie może oprzeć się wrażeniu, że zna go doskonale. Przyciąga ich do siebie jakaś siła, jakby dzielili tragiczne wspomnienie. Dlaczego więc chłopak przedstawia się innym imieniem, skoro na Joss spoglądają oczy Christophera? Czy bohater z jej dzieciństwa wrócił, aby uratować ją po raz drugi?

Joss tylko przy nim czuje się jak tamta mała dziewczynka, której obraz ukryła w najdalszych zakamarkach wspomnień. Wes jednak nie wie, że Josselyn, którą wtedy ocalił przed śmiercią, tak naprawdę zginęła tego samego dnia. Nowej Josselyn już nie da się uratować. Nowej Josselyn należy się bać.


Muszę Wam się do czegoś przyznać...

Gdy zobaczyłam tę książkę w zapowiedziach, to byłam zaciekawiona, ale bez większego WOW, wiedziałam, że ją przeczytam, jednak nie była ona moim priorytetem. Wszystko zmieniła jedna wiadomość z Wydawnictwa Kobiecego....

Jeśli odwiedzacie mojego bloga, to wiecie, że lubię powieści z gatunku New Adult i przeczytałam ich całkiem sporo. Więc musicie zrozumieć moje zdziwienie, kiedy po przeczytaniu tej książki, zauważyłam, że tutaj było coś nowego, coś, czego jeszcze nie czytałam, COŚ, co zmieniło mnie w emocjonalny bałagan. Bo jest sprawa, o której musicie wiedzieć, nim zabierzecie się za czytanie tej książki — dziwnym sposobem sprawia, że łzy pojawiają się w oczach i nie możecie odłożyć książki nawet na chwilę...

Główną bohaterką tej książki jest Josselyn, którą poznajemy jako małą, radosną dziewczynkę. Nie napiszę, jak i dlaczego, ale mała Josselyn została uratowana przez Christophera, jej rówieśnika. Krótko po tym zdarzeniu chłopiec znika, rodzina Josselyn się rozpada i tak naprawdę dziewczynka nigdy już nie będzie taka sama. Przeskakujemy w czasie i poznajemy Joss jako nastolatkę z problemami, z którymi sobie nie radzi. W jej szkole pojawiają się nowi uczniowie a wśród nich Wes, który tak bardzo przypomina chłopca, który ocalił życie Joss, że dziewczyna nie może przestać o tym myśleć. Im więcej czasu ze sobą spędzają, tym więcej pytań się pojawia. Joss otwiera się przed Wesem, opowiada mu o swoich kłopotach, o tym, z czym musi się mierzyć każdego dnia, a on oferuje jej pomoc i zrozumienie. Jest też coś, co łączy Joss i Wesa — miłość do baseballa, dzięki niemu wszystko się zaczęło i przez niego wszystko się kończy, ale czy na pewno?

Nie napiszę nic więcej — a raczej napisałam, ale gdy to przeczytałam, to było tam tyle spojlerów, że aż mi się zrobiło słabo. Co do bohaterów, to myślę, że po tym opisie, możecie mieć już przeczucie, że nie będzie nudno. Zarówno Joss, jak i Wes są skomplikowani, niełatwo ich przejrzeć, przez co bardzo chcemy poznać ich tajemnice. Przez tajemnice, niedopowiedzenia i trudny charakter Joss ich relacja jest bardzo burzliwa, jednak widać, że im na sobie zależy i coś ich do siebie przyciąga. Jestem naprawdę pod wrażeniem tego, w jaki sposób autorka wykreowała tych bohaterów, bo są ani z krwi i kości, mają problemy, swoje dobre i złe chwile, jednak to, co spodobało mi się najbardziej, to ta tajemniczość, która im towarzyszy.

O samej fabule nie chcę za wiele pisać, by nie odbierać wam możliwości samodzielnego poznania tej książki. Napiszę jedynie tyle, że autorka poruszyła wiele trudnych tematów, z którymi zmagają się młodzi ludzie, a przy tym nie zgubiła lekkości, bo Chłopak taki jak ty to książka jednocześnie lekka i skłaniająca do przemyśleń.

Ginger Scott to autorka, o której wcześniej nie słyszałam, to było nasze pierwsze spotkanie. Bardzo spodobał mi się jej lekki styl, a sposób, w jaki opowiedziała historię Joss, sprawił, że na pewno sięgnę po kolejne jej książki. Dialogi są dopasowane do sytuacji — raz lekkie, innym razem poważne czy dowcipne, jednak łączy je autentyczność, której nie można odmówić całej tej książce. Nie mogę nie wspomnieć o zakończeniu, bo tak się nie robi! Chłopak taki jak ty kończy się jednym wielkim cliffhangerem i ja potrzebuję drugi tom na wczoraj.

Chłopak taki jak ty to książka, którą debiutuje dział Wydawnictwa Kobiecego, którego nazwę — Young, możecie zobaczyć na okładce. Według mnie wybór tego tytułu był strzałem w dziesiątkę. Chłopak taki jak ty to poruszająca, wzruszająca i niebanalna historia młodych ludzi, którą powinni przeczytać wszyscy. Ta powieść jest czymś nowym w polskiej literaturze młodzieżowej i mam nadzieję, że przypadnie Wam do gustu.



Za możliwość przedpremierowego przeczytania tej książki dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 My fairy book world , Blogger