K. A. Linde - Spróbujmy jeszcze raz

Data wydania: 28.02.2018
Wydawnictwo Burda Książki


Bardzo życiowa historia, o karierze, rodzinie, miłości, przyjaźni i wrogach.

Przez sześć tygodni kochaliśmy się z Austinem Wrightem do szaleństwa i pozostało mi po tym jedynie złamane serce.
Nie mogę mu ufać. Już nie mogę mu oddać ani ciała, ani serca. Jednak minęły dwa lata, a ja nadal go łaknę jak narkoman działki.
Kiedy ostatnio spróbowaliśmy, niemal mnie to zniszczyło. Wiem, że powinnam uciec, nie oglądając się za siebie. Ale jego ciemne oczy i zabójczy uśmiech przenikają mi duszę. Jego dotyk mnie rozpala. A wiadomo, co się dzieje, gdy podpalić benzynę. Ktoś musi spłonąć.
Druga próba może zniszczyć nas oboje. 
Przecież wszyscy wiedzą, że brnięcie w te same błędy szczęścia nie przynosi.




To już trzeci tom serii o braciach Wright. Austina poznaliśmy w poprzednich tomach, wiemy, że ma on ogromne problemy a alkoholem, których kompletnie nie zauważa. To właśnie jest jednym z głównych fundamentów fabuły tej książki.

Autorka całą fabułę oparła na problemie alkoholowym Austina, tajemniczej przeszłości Julii oraz ich wzajemnym uczuciu. Autorka poruszyła w sposób bardzo dobitny temat alkoholizmu, pokazując, jaki ma on wpływ na uzależnionego, jego rodzinę i przyjaciół. Doceniam to, że autorka zdecydowała się pisać o trudnych rzeczach, jednak wydaje mi się, że pewne momenty są przeciągnięte jakby na siłę, zwłaszcza kłótnie pomiędzy Julią a Austinem. Wydaje mi się, że gdyby ta książka była krótsza, to byłaby zwyczajnie lepsza.

Co do bohaterów, to przyznaję, że autorka zrobiła kawał dobrej roboty. Postać Austina jest bardzo skomplikowana, a problem alkoholowy to jedynie wierzchołek góry lodowej. Podobało mi się to, że autorka pokazała, że alkoholizm jest poważnym problemem, z którym ciężko jest się rozprawić, a z całą pewnością nie można tego zrobić wbrew sobie. Autorka podczas opisywania życia Austina wielokrotnie powtarzała, że aby wyzdrowieć trzeba chcieć. Julia w poprzednich tomach była pokazana jako twarda, zdeterminowana i inteligenta kobieta. W tej części także tak jest, jednak poznajemy ją od drugiej strony — tej wrażliwej i skrzywdzonej w przeszłości. Relacja pomiędzy głównymi bohaterami jest wybuchowa, głównie przez ich temperamenty a autorka w ciekawy sposób pokazała ich próby stworzenia zdrowego związku. Bardzo podobał mi się wątek, w którym przeszłość Julii daje o sobie znać — bardzo ciekawie został on rozegrany.

Podobnie jak dwie poprzednie części tak i ta została napisana lekko i z polotem. K.A. Linde ma naprawdę przyjemny styl, porusza trudne tematy, jednak jej książki czyta się z wielką przyjemnością i z zawrotną prędkością.

Spróbujmy jeszcze raz to udana kontynuacja serii. Świetni, nieszablonowi bohaterowie i sytuacje, w które wplątała ich autorka, zapewniają przyjemną rozrywkę. K.A. Linde w piękny sposób opisała historię trudnej miłości, silnych więzów rodzinnych oraz o przyjaźni, równie ważnej co rodzina. Jednak to, co ujęło mnie w tej książce najbardziej, to sposób, w jaki autorka opisała problem alkoholowy i trudną drogę do wyleczenia. Naprawdę gorąco polecam.



Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Burda Książki.

5 komentarzy:

  1. Tytuł bardzo pozytywny. Książka na pewno warta jest przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie książki, więc ta seria może mi się spodobać. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Seria świetna i to jest chyba najlepsza część.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy tom nie koniecznie mnie zachwycił, wręcz denerwował. Jednak bardzo chętnie przeczytam historię pozostałych braci. Mam nadzieję, że bardziej mi się spodobają od jedynki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam jeszcze tej serii.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 My fairy book world , Blogger