Światła, kamera, akcja! || Margaret Stohl - Royce Rolls

Data wydania: 15.02.2018
Wydawnictwo YA!



Z humorem o świecie współczesnych reality shows.



Amerykańska story w stylu glamour, zaprawiona błyskotliwym humorem. A gdyby tak ktoś napisał książkę o reality show rodziny inteligentniejszej od Kardashainów?

Rodzina Royce Rolls ma wszystko – luksusowe wille, ogromną fortunę, świetne nazwisko. Ma także, jak każda rodzina - problemy, z których największym, acz nie jedynym, wydaje się spadek popularności ich dotąd oglądanego przez miliony reality-show: „Rolling with the Royces”. Szesnastoletnia Bentley i jej rodzeństwo: Porshe i Maybach cieszą się, że wreszcie odzyskają swobodę, uwolnią się od wszechobecnych kamer. Ale matka – Mercedes, która jest uzależniona od show zaczyna się załamywać... załamują się też więzi rodzinne, co i jak je uratuje?


Nie lubię oglądać reality shows, ale chętnie czytam nowinki o aktorach, piosenkarzach czy innych twórcach, których lubię. Po przeczytaniu opisu tej książki byłam bardzo ciekawa tego, w jaki sposób autorka opisze życie Royce Rollsów. Myślę, że wielu z nas zastanawia się, gdzie w telewizji kończy się prawdziwe życie, a gdzie zaczyna gra aktorska. Ciekawi jak to wygląda za kulisami?

Powiem Wam zupełnie szczerze, że miałam tylko jeden wymóg od tej książki — przyjemna rozrywka. Nie oczekiwałam więcej po książce opisującej życie gwiazdek show-biznesu. Margaret Stohl w swojej książce pokazała obraz rodzinnego reality show w takim trochę krzywym zwierciadle.

Długo się zastanawiałam czy opisywać bohaterów, a im dłużej o tym myślałam, to tym bardziej utwierdzałam się w przekonaniu, że tak naprawdę nie za bardzo jest o czym pisać. Wszystkich członków tej rodziny można określić jednym zdaniem — zagubieni w świecie pełnym fałszu, iluzji i półprawd.

Margaret Stohl w swojej książce pokazała, jak tak naprawdę wygląda realizacja programów o "prawdziwym życiu" gwiazdek show-biznesu. Reżyserowane spotkania, rozmowy i kłótnie są na porządku dziennym. Jednak autorka pokazuje, że życie w świetle reflektorów nie jest usłane różami i cała rodzina musi zapłacić za sukces. W show-biznesie nikt nie gra fair, nie ma miejsca na słabości i chwilę dla siebie, nie ma marzeń, które nie pasują do wymyślonego przez producentów scenariusza.

Autorka ma naprawdę lekkie i przyjemne pióro, jednak coś w tej książce nie wyszło tak, jak miało wyjść. Początek książki zapowiadał się naprawdę dobrze, autorka miała pomysł i go wykorzystywała, jednak w niej więcej połowie — trach — i coś się posypało. Zaczęłam się zastanawiać czy aby nie zabrakło jej pomysłu na sensowne i ciekawe rozwinięcie tematu. Sama końcówka znowu wypadła ciekawie, przełamując nudę. Jednym słowem sinusoida.

Royce Rolls to książka, którą ciężko mi ocenić — z jednej strony ukazuje ona prawdziwą twarz reality shows, a to ważne, zwłaszcza że młodzież wzoruje się na pseudo gwiazdach, które w takich shows występują. Margaret Stohl pokazała, że nikt nie jest idealny, a za sukcesem na ekranie kryją się osobiste dramaty. Szkoda, że w trakcie książki coś nie wyszło, bo moja ocena byłaby zdecydowanie wyższa. Jeśli macie wolną chwilę i chcecie poczytać o opisanym z humorem świecie gwiazdek show-biznesu, to polecam.


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu YA!



2 komentarze:

  1. Nie lubię takich show. Od razu kojarzą mi się z Kardashianami (choć nawet nie obejrzałam jednego odcinka) i ani trochę mnie to nie ciekawi. Mimo zachęcającej okładki, która bardzo mi się podoba, książki nie przeczytam. Szczególnie, że autorce nie wyszła jakoś nadzwyczajnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha! mamy tak samo, ale książka mnie zaciekawiła, gdy tylko pojawiła się w zapowiedziach :D

      Usuń

Copyright © 2014 My fairy book world , Blogger