Małgorzata Falkowska - To nie jest Twoje dziecko

Data wydania: 15.02.2018
Wydawnictwo Lira



Jak wysoka może być cena macierzyństwa? Troje bohaterów: dobrze sytuowane małżeństwo, Anna i Paweł, oraz studentka Michalina, podejmuje brzemienną w skutkach decyzję, która nieodwracalnie zaważy na losie każdego z nich. 


"To nie jest twoje dziecko" jest mroczną opowieścią o jednym z największych pragnień ludzkości i o tym, że złe wybory są często początkiem końca. Intryga, niespełnione nadzieje dwóch matek i umiejętnie budowane napięcie sprawią, że lektura tej książki nikogo nie pozostawi obojętnym.




Małgorzata Falkowska do tej pory kojarzona była jedynie z komediami romantycznymi. To nie jest twoje dziecko to książka, której nie sposób przypisać do jednego gatunku, i z pewnością podczas czytania nie jest do śmiechu.

Nawet nie wiecie, jak długo zbierałam się do tego wpisu. Pisałam już nawet do Gosi Falkowskiej, że nie mogę, nie potrafię napisać nic sensownego o jej książce.

Anna i Paweł to małżeństwo, które ma wszystko, wszystko prócz dziecka. Para bezskutecznie stara się o powiększenie rodziny, jednak z każdą chwilą ich szanse drastycznie spadają. Szczęśliwy los sprowadza do nich Michalinę — dziewczynę, dla której jedna noc szaleństwa kończy się poważnymi konsekwencjami. Dziewczyna po rozmowie z Anną podejmuje decyzję, która zmieni życia całej trójki...

Nic więcej nie piszę, bo zdradzę za dużo i odbiorę Wam przyjemność czytania tej książki.

Małgorzata Falkowska już nie raz udowodniła mi, że ma naprawdę lekkie pióro, jednak obawiałam się tego, jak poradziła sobie z powieścią, która porusza tak ciężkie tematy. Całkowicie niepotrzebnie, jak się okazało, bo Gosia świetnie opisała zarówno bohaterów, jak i emocje im towarzyszące. Bohaterowie są skomplikowani i do samego końca nie poznajemy ich prawdziwych twarzy, naprawdę nie mogłam ich rozgryźć, co nie zdarza mi się zbyt często. Poprowadzenie fabuły? Pierwsza klasa! Naprawdę z wielką przyjemnością czytałam tę książkę, chociaż temat do przyjemnych nie należy. Autorka wprowadza nas do świata ludzi, dla których nic nie jest zbyt drogie i nie ma dla nich rzeczy niemożliwych. Przez całą książkę Małgorzata Falkowska trzyma nas w napięciu i niepewności, ukazując coraz bardziej brutalne oblicze zdesperowanych ludzi.  Zakończenie? Nie do zaakceptowania, co w sposób bardzo uprzejmy oznajmiłam autorce zaraz po przeczytaniu książki.

Instynkt macierzyński czy obsesja? To nie jest Twoje dziecko to książka poruszająca tematy, które w Polsce są zamiatane pod dywan. Autorka przełamuje tabu i opowiada niezwykle bolesną i trudną historię, której zakończenia w żaden sposób nie można przewidzieć. Małgorzata Falkowska pokazała, że nie tylko z komedią jej do twarzy. Gorąco polecam!


Za egzemplarz do recenzji dziękuję Małgosi Falkowskiej oraz Wydawnictwu Lira.


8 komentarzy:

  1. Nie znam jeszcze tej autorki, ale na pewno sięgnę po tę pozycję. Książki, które poruszają ważne i trudne tematy to coś dla mnie, dlatego nie mogę przejść obok niej obojętnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak tylko skończę "Światło o poranku" Mirek, zabieram się za tę lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Już za sam tytuł warto przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam autorkę w lżejszym wydaniu, bardzo jestem ciekawa jak to wypada tutaj. Ten tytuł mnie intryguje więc znajduje sie na mojej czytelniczej liście

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja byłam bardzo poruszona tą historią. Ba! Cały czas jestem! Małgorzacie Falkowskiej należą się wielkie gratulacje. I cieszę się, że pokusiła się o napisanie czegoś innego niż komedia romantyczna :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 My fairy book world , Blogger