Czy Idealna dziewczyna faktycznie jest taka idealna? || Carrie Blake - Idealna dziewczyna



Data wydania: 15.02.2018
Wydawnictwo Burda Książki 

Zderzenie z nowojorską rzeczywistością sprawia, że młoda Isabel Archer porzuca marzenia o karierze aktorskiej i podejmuje pracę w sklepie z materacami, żeby związać z koniec z końcem. Znużona tym zajęciem dziewczyna pragnie nowej roli we własnym życiu. Gdy para przyjaciół zachęca ją do założenia konta na Tinderze, Isabel odkrywa, że wciąż może grać, zamieniając pierwsze – i jedyne – randki w mały teatr i obsadzając siebie w roli Dziewczyny Idealnej dla każdego mężczyzny, z którym się spotka. To dla niej niewinna zabawa, która kończy się buziakiem na dobranoc i niczym więcej – do czasu, gdy Isabel spotyka Matthew – diabelnie przystojnego i czarującego mężczyznę, który pracuje dla Vala Mortona, byłej gwiazdy kina i potężnego magnata nieruchomości.

Gdy Isabel przyznaje się Matthew do swoich gierek, mężczyzna chce dołączyć do teatru, jednak reguły zaczynają się zmieniać. Dziewczyna traci kontrolę nad scenariuszem i sama staje się marionetką posłusznie biorącą udział w rozmaitych seksualnych grach i wyzwaniach, które wymyśla jej nowy partner. Jednak wkrótce Isabel zaczyna się zastanawiać, czy to na pewno Matthew pociąga za sznurki…

Wrodzona intuicja i poczucie moralności zaczynają ją zawodzić, w miarę jak coraz bardziej pogrąża się w mrocznym świecie, rozkoszując się seksualnymi doświadczeniami, o jakich wcześniej nie śniła.

Jednak gdy ukochany przydziela jej ostatnią rolę, erotyczna gra wymyka się spod kontroli i nabiera przestępczego wymiaru, a Matthew i Isabel oboje stają się bezwolnymi marionetkami w rękach Mortona…

Książka dotarła do mnie zapakowana w czerwoną wstążkę, co było bardzo przyjemnym dodatkiem.

Tajemnicza autorka ukrywająca się pod pseudonimem Carrie Blake stworzyła powieść, którą czytałam z zaciekawieniem, jednak w żaden sposób nie zaskoczyła mnie wykreowaną fabułą. Czy Idealna dziewczyna faktycznie jest taka idealna?

Myślę, że opis książki opisuje wszystko, co można zdradzić z fabuły, tak by nie zabierać czytelnikowi radości z czytania, więc pomijam opisywanie tego, jak to wyglądało z mojej perspektywy. Przejdę od razu do rzeczy. 

Carrie Blake stworzyła ciekawą jednak do bólu przewidywalną fabułę, w której nic nie zaskakuje. Z łatwością i bez wysiłku mogłam się domyślić rozwoju wydarzeń, a na drobną niespodziankę trafiłam dopiero na ostatniej stronie książki. Zapowiedź kontynuacji czy celowe zakończenie książki w ten sposób? Nie wiem, jednak ten ostatni "smaczek" zaciekawił mnie na tyle, że z pewnością sięgnę po kolejną książkę autorki. Co do fabuły, to należy przyznać, że autorce udało się osiągnąć efekt seksualnego napięcia bez scen seksu, bo taka trafia się dopiero pod koniec książki. Jak wspomniałam wyżej — autorka nie zaskoczyła mnie rozwojem akcji, jednak książka napisana jest bardzo dobrze, więc czytałam ją z przyjemnością.

Styl autorki jest bardzo lekki, sprawnie manewruje wykreowanymi przez siebie bohaterami, wplątując ich coraz głębiej w utkaną sieć kłamstw i oszustw. Jednak jak wspomniałam wyżej, nie udało jej się ukryć tego, do czego zmierzała w swojej powieści.

Co do bohaterów mam mocno mieszane odczucia. Isabel uważa się za osobę, która z łatwością czyta w ludziach, wie, czego pragną, do czego zmierzają, jednak gdy spotyka Matthew, okazuje się coś zupełnie innego. Podąża za nim niczym ćma, w całej swojej inteligencji wplątała się w tak chorą sytuację. Więc tutaj mamy dwie opcje: albo autorka celowo stworzyła bohaterkę, która ma o sobie mylne zdanie, lub druga, coś po drodze poszło nie tak. Matthew to klasyczny, zagubiony chłopczyk, który potrzebował męskiego wzorca, którego by szanował. Z tym bohaterem według mnie autorka poradziła sobie bardzo dobrze, sprawnie opisując mężczyznę, który by zrealizować swoje cele, gotowy jest do poświęceń. Trzecim bohaterem, który odgrywa w tej książce rolę, jest Val Morton, człowiek, który już dawno stracił zdrowy rozsądek a sława i pieniądze odcisnęły na nim swoje piętno. Pomiędzy całą trójką bohaterów nawiązuje się chora relacja, oparta na niespełnionych ambicjach, które są motorem napędowym dla ich działań.

Idealna dziewczyna to powieść, która nie jest pozbawiona błędów, jednak pomimo nich czyta się ją z zaciekawieniem. Carrie Blake nie zaskakuje w swojej książce, jednak chciałabym poznać jej kolejną powieść, bo jestem ciekawa, czy Idealna dziewczyna, jako jej debiut w takim klimacie, była jedynie średnio udanym eksperymentem czy jedynie zapowiedziom kolejnych, dużo lepszych powieści. 

Idealna dziewczyna to książka, która spodoba się czytelnikom lubiącym erotyczne napięcie bez wielu scen samego seksu, czytelnikom, którzy lubią poznawać historie kryjące się za motywami, które są znane od samego początku. Ja tę książkę czytałam z przyjemnością a dodatkowym jej atutem jest naprawdę ciekawe wydanie. 




Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Burda Książki.

4 komentarze:

  1. to oczywiste, że idealna dziewczyna nie jest idealna, ale w jaki sposób - to jest ciekawe. nie jestem jeszcze przekonana do tej książki, poczekam na ocenę innych spod pióra tej autorki. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z jednej strony trochę się nią zawiodłam, z drugiej zaś chwilami bawiłam się naprawdę dobrze. Czekam na kontynuację, wtedy na pewno będę mogła powiedzieć o autorce nieco więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem jakoś przekonana do tej książki. W sumie zapisałam sobie ją na listę "do przeczytania" i być może kiedyś po nią sięgnę, ale na pewno nie w najbliższym czasie. Ja jednak lubię być zaskakiwana podczas lektury, a tu jak piszesz, tego nie ma. Jak wspomniałam, może kiedyś dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mnie ta książka kusiła, ale teraz muszę się zastanowić czy rzeczywiście chcę ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 My fairy book world , Blogger