Rewelacyjne Urban Fantasy || Victoria Schwab - Okrutna Pieśń

Data wydania: 17.01.2018
Wydawnictwo Czwarta Strona


Pierwszy tom bestsellerowej amerykańskiej serii „Świat Verity”. Autorka głośnych „Odcieni magii” powraca w wielkim stylu!

Kate Harker i August Flynn są następcami przywódców podzielonego miasta – miasta, gdzie z przemocy zaczęły rodzić się prawdziwe potwory. Kate chciałaby dorównywać bezwzględnością ojcu, który pozwala potworom wałęsać się po ulicach, a ludziom każe płacić za ochronę. August chciałby być człowiekiem, mieć dobre serce i odgrywać większą rolę w obronie niewinnych przed potworami – niestety sam jest jednym z nich. Może ukraść duszę, wygrywając pieśń na swoich skrzypcach. Jednak Kate odkrywa jego tajemnicę…

„Okrutna pieśń” wciągnie cię w świat pełen tajemnic i niepokojący wir postapokaliptycznej walki o przetrwanie. W mrocznym urban fantasy dwoje młodych ludzi musi wybrać, czy chcą zostać dobrymi czy złymi bohaterami – przyjaciółmi czy wrogami. A stawką jest przyszłość ich rodzinnego miasta.


Jeśli szukacie przepisu na powieść wciągającą, zaskakującą, ze świetnymi bohaterami — jednym słowem idealną — zwróćcie się do Victorii Schwab, ponieważ Okrutna pieśń właśnie taka jest.

Akcja toczy się w Ameryce, jednak nie takiej, jaką znamy obecnie, a w jej postapokaliptycznej wersji. Miasto Prawdy zostało podzielone pomiędzy zwolenników Harkera a Oddziały OSF z rodziną Flynnów na czele. Ten pierwszy pozwala potworom żyć po swojej stronie miasta, zapewniając ludziom ochronę, oczywiście za pewną cenę. OSF poluje na potwory i stara się zapewnić ludziom bezpieczeństwo, jednocześnie starając się obalić Harkera. Jednak Flynnowie mają tajemnicę, o której wiedzą nieliczni. Wiedza to potęga, która może ocalić, ale i zgładzić. Granica pomiędzy dobrem a złem, przyjacielem a wrogiem już dawno została zatarta, a w świecie Verity nic już nie jest czarno-białe. Gdy Kate Harker wraca do miasta, August Flynn otrzymuje zadanie, które może zaważyć na losach całego miasta. Czy chłopak, który jedną pieśnią może ukraść ludzką duszę, zdoła ukryć ten fakt przed następczynią Harkera?


Jestem totalnie i nieodwracalnie zakochana w tej książce. Victoria Schwab stworzyła historię, która wciągnęła mnie od pierwszej strony i nie wypuściła aż do ostatniej.

Kreacja bohaterów — genialna

Pomysł na fabułę — rewelacyjny

Poprowadzenie fabuły — zaskakujące

Klimat książki — niesamowity, tajemniczy

Styl — lekki, plastyczny

Zakończenie — nie do przewidzenia

Tak w telegraficznym skrócie mogłabym opisać tę książkę. Poważnie, mam problem z napisaniem moich wrażeń po przeczytaniu Okrutnej pieśni, ponieważ nie spodziewałam się czegoś tak dobrego.

Autorka stworzyła genialnych bohaterów, którzy próbują odnaleźć swoje miejsce w świecie, który już dawno porzucił nadzieję. Największym zaskoczeniem byli dla mnie Flynnowie, czegoś takiego się nie spodziewałam. Ich niezwykłe, choć przerażające, moce mnie oczarowały, podziwiam autorkę za wymyślenie czegoś takiego. Jednak Kate Harker także zaskoczyła mnie swoim uporem, inteligencją i wytrzymałością, z całą pewnością nie należy ona do łagodnych i delikatnych dziewczęcych bohaterek.

Pomysł na fabułę jest rewelacyjny, stworzenie potworów, które zmieniły wygląd świata, było czymś, czego się nie spodziewałam. Skrzyżowanie dróg Sunaja i córki najbardziej przerażającego człowieka w mieście było świetnym posunięciem. Przechodzimy do poprowadzenia fabuły — tutaj autorka zadbała o kilka zaskakujących zwrotów akcji, które nadały powieści niesamowitego, tajemniczego klimatu.

Victoria Schwab ma naprawdę lekki i plastyczny styl, dzięki któremu wciąga czytelnika do wykreowanego przez siebie świata. Okrutna pieśń to powieść pełna obrazowych opisów miejsc i zdarzeń, a autorka z lekkością bawiła się kolejnymi wątkami, tworząc wyjątkowy, mroczny klimat.

Ta książka jest tak dobra, że aż nie potrafię tego opisać. Okrutna pieśń to mroczna, tajemnicza i zaskakująca powieść rozpoczynająca serię Świat Verity. Byłam kompletnie nieprzygotowana na coś takiego, a zakończenie zostawiło mnie w takim zawieszeniu, że już teraz chciałabym dostać w swoje ręce drugi tom. Jeśli szukacie świetnej i zaskakującej powieści, która jest powiewem świeżości w fantastyce, to gorąco polecam Okrutną pieśń.


Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona.


4 komentarze:

  1. Mam w planach tę książkę i widzę, że chyba muszę szybciej się za nią zabrać niż planowałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aaaaaah!
    Uwielbiam tę książkę i równie niecierpliwie oczekuję kontynuacji. Victoria Schwab stworzyła historię z tym czego czego brakowało w fantastyce, niepowtarzalnością, brakiem schematów i bohaterami, którzy są niesamowici! Gdy zabierałam się za ,,Okrutną Pieśń" i zaczynałam pierwszy rozdział wiedziałam, że na długo długo ta książka będzie w mojej topce.
    Pozdrawiam,
    miedzyplanetarne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam te książkę! :D Nie umiem się już doczekać kontynuacji <3

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  4. Na co dzień raczej nie sięgam po fantastykę. Czasem mi się zdarzy jak jakaś książka bardzo mnie zaciekawi. O "Okrutnej pieśni" naczytałam i nasłuchałam się tak dużo, że aż nabrałam ochotę na przeczytanie jej. Po za tym za granicą też jest bardzo chwalona, zatem coś w niej musi być. No i jako, że jestem wzrokowcem to muszę napisać, że bardzo podoba mi się okładka :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 My fairy book world , Blogger