Joanna Gawrych-Skrzypczak - Księżyc jest kobietą

Data wydania: 15.02.2017
Wydawnictwo Czwarta Strona


Wspaniała opowieść, w której współczesne życie przeplata się z burzliwą historią.


Mięty przed wojną należały do pradziadków Anny, lecz okupacja pozbawiła rodzinę majątku. Anna, mimo przeciwności losu, zrealizowała swoje marzenie – w odzyskanym dworku prowadzi pensjonat i stajnię. Niezależna, lecz samotna, musi dokonać wyboru między Łukaszem, który zatrudnia się w Miętach, by uciec przed przeszłością, a Geraldem – intrygującym i zakochanym w niej finansiście z Jersey.

Anna niespodziewanie przekona się, że przeszłość skrywała przed nią wielką tajemnicę. Czy przewrotny los, który gnał bohaterów po świecie, może wpłynąć również na życie Anny?

Macie czasami tak, że obok książki przechodzicie obojętnie i dopiero gdy ktoś wam powie "weź ją, przeczytaj", robicie to i odkrywacie prawdziwą perełkę? U mnie tak było właśnie z książką Księżyc jest kobietą. Pani Oliwia z Wydawnictwa Czwarta Strona podsunęła mi tę książkę i jestem jej za to wdzięczna.

Największym atutem tej powieści jest jej klimat — od pierwszych stron autorka mnie oczarowała tą historią, nie chciałam się odrywać od czytania. W powieści Joanny Gawrych-Skrzypczak teraźniejszość przeplata się z przeszłością w sposób bardzo lekki i płynny. Z przyjemnością poznawałam historię Anny i jej przodków. Jeśli szukacie sensacji i gwałtownych zwrotów akcji to nie znajdziecie tego w tej książce, jednak ja jestem z tego powodu bardzo zadowolona. Stopniowo odkrywane karty przeszłości pozwalają powoli łączyć kolejne fakty, aż w końcu każdy wątek trafia na swoje miejsce i mamy pełen obraz niezwykłej historii rodzinnej.

Joanna Gawrych-Skrzypczak pisze bardzo lekko i plastycznie, dobierała język do określonego roku, w którym działa się akcja, płynnie przechodziła pomiędzy nimi. Widać, że autorka miała konkretny pomysł i skutecznie go zrealizowała — opowiedziała niezwykłą i piękną historię rodziny, której losy skomplikowała wojna.

W tej powieści mamy wielu bohaterów — tych, których poznajemy w czasach współczesnych, jak i tych, których autorka przedstawia nam, cofając się do przeszłości. Muszę przyznać, że to właśnie postaci z retrospekcji bardziej przypadły mi do gustu, to do nich poczułam większą sympatię. Nie oznacza to jednak, że Anna i Łukasz to bohaterowie, których nie można polubić. Wydaje mi się po prostu, że autorka większą uwagę poświęciła przeszłości niż teraźniejszości, przez co właśnie przodkowie Anny są bardziej wyraziści.

Księżyc jest kobietą to piękna i wzruszająca opowieść o rodzinie, miłości i przyjaźni, o wojnie, która odbiera wszystko to, co najcenniejsze. Ta powieść jest idealnym przykładem na to, że przeszłość miewa wielki wpływ na teraźniejszość i kolejne pokolenia. Joanna Gawrych-Skrzypczak stworzyła książkę, którą przeczytałam z wielką przyjemnością i którą gorąco wam polecam, zwłaszcza że już za parę dni premiera drugiego tomu — Może kiedyś innym razem, który objęłam swoim patronatem medialnym.



Książkę możecie kupić TUTAJ i TUTAJ.

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona. 

2 komentarze:

  1. rozumiem, dlaczego podobała Ci się ta książka, chociaż sama jej nie czytałam. Twoje słowa przypomniały mi o podobnej lekturze - "Po wsze czasy" Iwony Menzel, którą serdecznie Ci polecam. A ja porozglądam się za tą :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo cenię sobie historie wojenne lub z wojną w tle, dlatego postaram sie czym prędzej zdobyć ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 My fairy book world , Blogger