Perfekcja to iluzja napędzana kompleksami || Alison G. Bailey - Present Perfect || Recenzja patronacka

Data wydania: 22.02
Wydawnictwo NieZwykłe


Amanda Kelly chciała być doskonała. Próbowała kontrolować swoje życie. Zatraciła się w obsesyjnym dążeniu do perfekcji oraz poczuciu własnej bezwartościowości. I tylko jedną rzecz uznawała za doskonałą – więź, która łączyła ją z najlepszym przyjacielem, Noahem.

W życiu bohaterki wszystko toczyło się zgodnie z planem, aż do momentu, kiedy pewnego dnia wstała z łóżka i coś sobie uświadomiła. Kochała Noaha. Nie tylko jako przyjaciela.
Nie potrafiła opanować uczuć, które w niej wywoływał. Mógł obdarzyć ją dozgonnym szczęściem, ale przy tym mógł także ją zniszczyć. Był doskonałością, jakiej Amanda od zawsze pragnęła. A jednak nie dopuszczała do siebie myśli o byciu z nim razem.
I w tym właśnie momencie świat Amandy zaczyna się walić. Nieprzewidywane sytuacje przejmują nad nią kontrolę; zmuszają, by zrezygnowała z marzeń. Bohaterka musi się nauczyć, że człowiek nie jest w stanie przejąć kontroli nad sytuacjami, które napotyka na swojej drodze. Może jednak kontrolować, jak na nie zareaguje. Czy zdoła to zrozumieć nim będzie za późno? Czy uda jej się uratować swoją przyjaźń?




Przyjaciel to ktoś, kto zna piosenkę, która gra Ci w sercu. 
I śpiewa ją, gdy ty zapomnisz słów.


Present perfect to książka, która nie jest zwykłą historią młodzieńczej miłości. To piękna, łamiąca serca opowieść o przyjaźni i braterstwie dusz.


Amanda Kelly od zawsze żyła w cieniu swojej perfekcyjnej siostry, nic co zrobiła, nie było wystarczająco dobre. Jedyną perfekcyjną rzeczą w jej życiu była przyjaźń z Noahem, przynajmniej do czasu, aż Amanda zrozumiała, że czuje do niego coś więcej niż przyjacielską sympatię. Wpajane od zawsze słowa przejmują kontrolę nad jej życiem, nie pozwalają zaryzykować i rujnują jej przyjaźń z jedyną osobą, która nigdy nie uważała jej za niewystarczającą. Amanda dostaje trudną szkołę życia i tylko od niej zależy, jak zareaguje i czy spróbuje naprawić swoje błędy.

Autorka w swojej książce porusza temat braku niepewności siebie, dążenia do nieosiągalnej doskonałości i prawdziwej przyjaźni, jednak nie tylko te, są inne, o których nie będę Wam pisać, by nic nie zaspojlerować. W książce możemy poczytać o typowych młodzieńczych rozterkach, problemach, ale i momentach szczęścia i radości. Jednak pod tą powłoczką zwyczajnej opowieści dla młodzieży kryje się dużo więcej, a przekonujemy się o tym z każdym kolejnym rozdziałem.

Amanda to bohaterka, którą przez większość czasu chciałam potrząsnąć, wykrzyczeć jej, żeby otworzyła oczy i się ogarnęła. Z drugiej strony jednak rozumiałam jej zachowanie, które było takie, a nie inne przez życie w cieniu siostry. Noah to chłopak, na jakiego zasługuje każda dziewczyna — można powiedzieć, że ideał, gdyby nie kilka jego zachowań. Wokół tej dwójki kręci się cała fabuła, jednak postaci drugoplanowe są dobrze nakreślone i mają wpływ na przebieg wydarzeń. Moją ulubioną postacią drugoplanową jest pewien bohater, którego poznajemy w drugiej części książki — nie zdradzę nic więcej — będziecie wiedzieć, kogo mam na myśli, jak tylko przeczytacie książkę.

Alison G. Bailey pisze bardzo lekko, bardzo sprawnie manipulując uczuciami czytelnika, wplątując swoich bohaterów w coraz to większe i bardziej poważne kłopoty. Autorka naprawdę dobrze rozplanowała fabułę, wiedziała jak pokierować bohaterami, by wszystko wypadło realistycznie. Świetne dialogi i zachowana równowaga pomiędzy nimi a opisami, dzięki czemu książkę czytało się błyskawicznie.

Present Perfect to kolejna świetna książka od Wydawnictwa NieZwykłego. To niezwykła opowieść o braterstwie dusz, przyjaźni ponad wszystko oraz miłości, która może zarówno budować, jak i niszczyć. Present Perfect to cudowna, łamiąca serce książka, którą pokochałam i gorąco Wam polecam.



Książkę Present Perfect objęłam patronatem medialnym i za tę możliwość dziękuję Wydawnictwu NieZwykłemu.


9 komentarzy:

  1. Widziałam tę książkę w zapowiedziach i już wtedy wiedziałam, że chcę ją przeczytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytam same pozytywne opinie o tej książce, chyba muszę się za nią rozejrzeć, bo ostatnio mam ochotę na książkę, która mocno mną wstrząśnie i zostanie ze mną na dłużej, a wydaje mi się że może tak być w przypadku Present Perfect. :)
    Pozdrawiam!
    https://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysoko postawiona poprzeczka, ale mam nadzieję, że Ci się spodoba :)

      Usuń
  3. Jestem bardzo ciekawa tej książki! :D Mam ją na liście ^^

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa ta książka! Gratuluję patronatu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję patronatu :) Ja książkę czytałam dawno temu i byłam zachwycona. Teraz dzięki wydawnictwu mam okazję czytać ją ponownie i tak bardzo mnie to cieszy <3 Naprawdę uwielbiam tę książkę :) I wydawnictwo też, bo wydają książki na które czekałam bardzo długo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję! Ja też kiedyś czytałam oba tomy z tej serii po angielsku, ale kompletnie o nich zapomniałam, dlatego cieszę się, że Wydawnictwo NieZwykłe je wydaje :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 My fairy book world , Blogger